بسمه تعالي

نهاد خانواده از نهادهاي مهم جوامع بشري است كه بسياري از نيازهاي زيستي و رواني انسان‌ها را بر‌آورده مي‌كند. انتقال ارزش‌ها و باورداشت‌هاي جامعه به فرزندان از مهم‌ترين كاركردهاي خانواده است. از سوي ديگر، محبت و دوستي اهل‌بيت(ع)، به ويژه محبت امام زمان(عج)، از ارزش‌هاي برجسته جامعه ديني به شمار مي‌آيد كه انتقال اين ارزش مهم، همانند ارزش‌هاي ديگر از كاركردهاي نهاد خانواده است.

 

خانواده، نهادی است که با وجود تحولات اساسی جامعه، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد. خانواده، مناسب ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می آورد. در عصر حاضر، با اثرپذیری از تحولات اجتماعی، صنعتی و علمی، در بیشتر جوامع از جمله ایران، مشکلات متعددی برای خانواده پدید آمده است.


 در پايان اينجانب  خانواده پیامبر اعظم(ص) و همچنین زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را به عنوان الگویی بی‌مثال در تجلی خانواده با اصالت توصیف کرد و اظهار داشته  اوج عشق و محبت را می توان در خانواده امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) مشاهده کرد بطوری که ثمره این خانواده، سلسله امامت و شخصیتی بزرگوار همچون حضرت زینب(س) می‌باشند که هر کدام اسوه‌های بی‌بدیل بشریت هست و اين روز بزرگ را به تمامي خانواده ها ايراني  به خصوص مردم صميمي و ولاي شهرستان خاتم تبريك وتهنيت عرض مي نمايم.

سيد ناصر امامي ميبدي

فرماندار خاتم


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا